Zondag as wordt het WRC seizoen 2019 alweer afgesloten in Australië. Opvallende aanwezige in het WRC-gebeuren is alvast de firma Wolf ( Oil Corporation ) die het WRC-spektakel nog een extra Belgisch tintje geeft ! U hebt ze vast en zeker wel al opgemerkt op uw scherm en/of in de pers … Op en naast het parkoers vind je de naam Wolf overal terug. En de firma uit Hemiksem slaagde er zelfs in om de (steeds in populariteit winnende) PowerStage hun naam te laten dragen …. Meer dan tijd dus voor een voorstelling !

WOLF LUBRICANTS activeert zijn Motorsport Partnerschap volledig met het FIA WRC én Junior WRC

Het FIA World Rally Championship-seizoen loopt nu op zijn einde en Wolf Lubricants is er in elke rally, als officiële smeermiddelen partner van het FIA World Rally Championship en als technische partner van de FIA Junior WRC. Wolf heeft de afgelopen maanden hard gewerkt om de prestaties van de WRC en Junior WRC te belichten, met een uitgebreid aanbod aan horeca evenementen voor klanten en partners in heel Europa. Op de mooiste plaatsen langs het parkoers vind je Wolf terug met een indrukwekkende Hospitality …

Benchmark prestaties …

“Het FIA World Rally Championship is een partner die de benchmark bepaalt in “High Performance Rallying”, waar piloten en co-piloten hun wagens en motoren naar hun absolute grenzen brengen. We zijn er trots op dat we in verband worden gebracht met de WRC en de miljoenen fans over de hele wereld” zegt Frédéric Decroix, Global Marketing Director bij Wolf.

“Dit is een andere stap in onze toewijding voor piloten en klanten, in een industrie waar voorbereiding en aanpassingsvermogen essentieel zijn om deze uitdagingen te kunnen aangaan. Net als in de WRC gaat het erom niets aan het toeval over te laten, en onze drive voor uitzonderlijke engineering en precisie is een perfecte match met de WRC”

Ook partnership in de Junior WRC !

Naast de samenwerking met de FIA WRC biedt het FIA Junior WRC partnership Wolf het perfecte technologische platform om smeermiddelen van hoge kwaliteit te ontwikkelen in de meest veeleisende omstandigheden van de autosport. Wolf is geschikt voor de nieuwste generatie van motoren met cutting-edge smeermiddelen en additieve technologieën, het leveren van het hoogste niveau van kwaliteit ! De precisie die we in de ontwikkeling van onze producten zetten, is ‘vitaal’ om de betrouwbaarheid en bescherming te bieden die moderne motoren nodig hebben. Bovendien past de filosofie achter de FIA Junior WRC – om een platform te bieden voor jonge piloten en monteurs, een springplank in de rallysport – overeenstemmend met de waarden van Wolf om vooruit te kijken en een vitale rol te spelen in het trainen van de rallysterren van morgen”

Motorsport partnership om onze Wolf merkbekendheid en imago op te bouwen

Het nauwe partnerschap met WRC en Junior WRC vertaalt zich in heel Europa in uitgebreide en gecoördineerde marketing, met on-site en on-track Wolf branding, evenals Junior WRC-auto’s met het Wolf-logo. Een social media campagne en garage branding heeft bijgedragen aan het verhogen van de Wolf merkbekendheid en imago. We zijn erg trots om te worden geassocieerd met WRC en Junior WRC, omdat het ons in staat stelt om ons Wolf merkverhaal dichter bij de miljoenen WRC-fans over de hele wereld te brengen, zowel offline en online” zegt Frédéric.

Een ongeëvenaarde Wolf merkervaring voor onze distributeurs en klanten tijdens WRC Rally Hospitality Events …

“De samenwerking met de WRC geeft ons ook de uitgelezen kans om onze distributeurs en klanten de ultieme Wolf merkervaring te geven tijdens de WRC Rally Events zelf” zegt Frédéric. “Tijdens de rally van Portugal in juni verwelkomden we meer dan 100 gasten, met een rally Discovery Hospitality-pakket dat een dealer beschreef als een “echt unieke merkervaring”. Het niveau van ondersteuning voor dealers en partners werd ook enthousiast verwelkomd door de meer dan 250 gasten in Rallye Deutschland in augustus die dezelfde positieve feedback genoten. Het derde en grootste van de 3 Wolf/WRC gast-evenementen dit jaar, Rally Spanje, vond recent plaats in oktober. Het is dit onderdeel van ons succesvolle partnership-programma met distributeurs en klanten die Wolf helpen op de kaart zetten, hen “Wolf”-ambassadeurs te maken en stimuleren om ons merk en onze producten op hun verkooppunt in de aandacht te brengen. Waar kunnen de hoge prestaties van onze producten – die de nieuwste industriestandaarden en OE-specificaties overschrijden – beter bewezen worden dan op het actieterrein zelf ?”

En het moet gezegd, ook wij als Belgisch rallymagazine en WRC-Fan zijn uiteraard blij met deze prachtige Belgische inbreng ! Want ook de gewone fan kan bij ieder WRC-evenement meedingen voor het mooie Wolf Fan Pakket …. Dus Wolf ( Lubes ) zeker volgen op social media !!

De Wolf PowerStage (Duo-)Award !!

Wat ons uitermate blij maakt is deze Award en voornamelijk dat het een Duo-Award is. Al te vaak werd de co-piloot in het verleden “vergeten” of bedacht met een trofee die vaak nog niet 1/3 was van deze van de piloot. Met deze trofee maakt Wolf dus duidelijk het statement dat rally een teamsport is en dat winnen altijd het resultaat is van een team-inspanning. De dynamiek die er ook moet zijn tussen piloot en co-rijder wordt hier benadrukt door de 2 in elkaar passende gelijke ( ! ) delen. Het team die in het jaar 2019 het meeste PowerStage-punten weet te scoren, wint zondag as deze mooie Award !

Meer info over Wolf : www.wolflubes.com en op alle Wolf Lubes Social Media kanalen …

Tekst Jo Huyghe

Over de auteur

Jo Huyghe
Journalist / Social Media / Watcher WRC, ERC, ...

Reporter, Social Media & WRC-specialist van het PowerSlide Team | RallyFan A.Mikkelsen 🇳🇴 OC.Veiby - G.Munster 🇧🇪 ~ ❤️ WRC & Rally ~ VW Group (Motorsport) Fan ~ Supporter Club Brugge. Supporting Champs 🏁⚽. ❤️ Music, Travelling & E-MTB. "Follow your Dreams ... "

Gerelateerde berichten